یخچال

علت سرد نکردن یخچال امرسان

عیب یابی سرد نکردن یخچال و فریزر امرسان

یخچال امرسان

عیب یابی سرد نکردن یخچال و فریزر امرسان:یخچال های امرسان در فصول مختلف با توجه به شرایط آب و هوا، حتما باید در دماهای مختلفی تنظیم شوند تا برای نگهداری و حفظ مواد غذایی مناسب باشند. اگر یخچال بیش از حد سرد باشد موجب یخ زدن مواد خوراکی میشود و اگر بیش از حد گرم باشد موجب فاسد شدن سریع مواد غذایی میشود و از بین بروند. به ندرت پیش می آید که یخچال امرسان مشکل سرد بودن بیش از حد داشته باشد.

عیب یابی سرد نکردن یخچال و فریزر امرسان

در اکثر موارد  این عیب با تنظیم دمای یخچال امرسان رفع می شود. اما ایراد کافی نبودن سرمای یخچال امرسان تقریبا شایع است و دلایل مختلف فنی و غیر فنی دارد.

دلایل غیر فنی سرد نشدن یخچال فریزر امرسان

در برخی مواقع به دلیل رعایت نکردن بعضی از موارد در زمان استفاده کردن از یخچال امرسان موجب می شوند تا یخچال نتواند به خوبی عمل سرد کردن را انجام دهد. و موجب خراب شدن مواد خوراکی شود.

دما یخچال امرسان به درستی تنظیم نشده است

تنظیم دما یخچال امرسان در فصل های گرمو سرد تفاوت دارد. دمای یخچال امرسان در تابستان بر روی ۱ یا ۲ درجه و در زمستان بر روی ۳ یا ۴ درجه تنظیم می شود.

بیش از حد بودن مواد خوراکی در یخچال امرسان:

زیاد بودن مواد خوراکی در داخل یخچال موجب کم شدن و پایین آمدن هوای تولید شده داخل یخچال امرسان می شود. که این هوا نیز با هربار باز و بسته کردن درب یخچال، از آن بیرون ی آید. بعضی از مواد های خوراکی نیز ممکن دارد موجب انسداد سرما سازهای یخچال امرسان شوند. بسته ها و ظرف های بزرگ را در قسمت انتهایی آن و جلوی هواساز های یخچال امرسان نگذارید.

هواگیری نامناسب و خنک نشدن یخچال امرسان:

فن یخچال امرسان نقش خنک کنندگی موتور یخچال امرسان را که در پشت یخچال تعبیه شده، بر عهده دارد. برای عملکرد خوب فن یخچال ، نیاز به جریان هوا است. اگر یخچال شما در مکانی قرار دارد که هوا رفت و آمد نمی کند و مخصوصا اگر پشت یخچال به فضایی پلاستیکی یا پارچه ای چسبیده است، میزان جریان هوا پایین آمده و موتور داغ میکند و دیگر عملکرد لازم برای خنک کردن یخچال امرسان را نخواهد داشت.

یخچال مدل نوین امرسان

یخچال مدل نوین امرسان

دلایل فنی سرد نشدن یخچال امرسان

غیر از این موارد دلایل دیگری نیز هستند که موجب کاهش میزان خنکی یخچال امرسان می شوند. نحوه عملکرد قطعات به کار رفته در یخچال امرسان به صورت هم پوشانی میباشد به همین دلیل از کار افتادن هرکدام از قطعات در میزان سرد کنندگی یخچال امرسان تاثیر دارد

سوختن موتور کندانسور از عوامل سرد نکردن یخچال امرسان

از کار افتادن یا سوختن موتور کندانسور بعضی از مواقع باعث سرد نکردن یخچال امرسان میشود. اگر کندانسور از کار افتاده باشد، هوا نمی‌تواند به خوبی از سیم پیچ‌های آن رد شود و همین امر موجب می شود که گاز در جریان خنک کنندگی قرار نگیرد و عمل هوادهی یخچال امرسان انجام نشود.

شاید یکی از مشکلات شما زمانی که یخچال فریزرتان با مشکل مواجه می شود، عدم دسترسی سریع به تعمیرکار یخچال امرسان باشد. در صورت تماس با 

20 35 898 0912 ، تکنسین های متخصص امرسان سرویس در اولین فرصت عیب یابی یخچال فریزر شما را انجام داده و مشکلات آن را با بالاترین کیفیت برطرف خواهند نمود.

کندانسور یخچال امرسان

سرد شدن هوای یخچال امرسان به وسیله کمپرسور با کمک دو سیم پیچ به وجود می آید. سیم پیچ اوپراتور که محل آن پشت پنل یخچال امرسان بوده و سیم پیچ خازن که که محل آن در پایین یخچال امرسان قرار دارد.

نوشته های مشابه